DESPRE CĂLĂUZIRE (1)

„Vă rătăciţi! Pentru că nu cunoaşteţi nici Scripturile” (Matei 22:29)

 Ştiai că cele mai multe accidente de avion nu sunt cauzate de defecţiuni mecanice, ci de eroare de pilotaj? În majoritatea cazurilor, pilotul nu s-a ghidat după instrumentele de bord, aşa că a depins de două elemente care te înşeală. Să ne uităm la ele pe rând: 1) Vederea. Câtă vreme piloţii văd şoselele, podurile şi punctele de reper, ei zboară în condiţii de siguranţă. Dar când apare o furtună sau sunt învăluiţi în ceaţă, ei au probleme. 2) Simţurile. În termeni aviatici, problema se numeşte „vertigo”. Dacă legi pe cineva la ochi, îl pui într-un scaun rotativ, îl învârteşti câteva clipe, după care opreşti scaunul şi îl întrebi în ce direcţie se învârte, el nu-ţi poate spune cu certitudine. În capul nostru se găseşte un dispozitiv sensibil care seamănă cu bolobocul tâmplarului. Forţa de învârtire trimite „bula” într-o parte, cât de departe poate merge. Când nu mai are unde să meargă, începe să se întoarcă – chiar dacă persoana se învârteşte încă în aceeaşi direcţie. Aşa că ea are senzaţia că se opreşte şi că începe să se învârtă în cealaltă direcţie, dar e numai o senzaţie. Dacă nu ar fi legată la ochi şi ar putea să vadă, ar putea ignora acele senzaţii şi nu i s-ar părea dificil să ştie în ce direcţie merge. E nevoie de multe ore de antrenament în condiţii de furtună simulată pentru a-ţi dezvolta abilitatea de a zbura cu încredere, ghidat de instrumentele de zbor şi de a ignora senzaţia de ameţeală. Să înţelegem un lucru: în calitate de copil al lui Dumnezeu, nu trebuie să te laşi condus de vedere sau de simţuri; trebuie să te laşi condus de Scriptură.

Share