CÂND TE AMENINŢĂ EPUIZAREA (1)

„El zicea: „…lăsaţi pe cel ostenit să se odihnească” (Isaia 28:12)

Ruth Haley Barton este cea care a inventat expresia „oboseală periculoasă”. Simptomele ei cuprind:

1) Iritabilitate/Hipersensibilitate. Lucruri care în mod normal nu te-ar deranja, precum un motociclist care îţi taie calea sau obiceiurile deranjante ale unui prieten, te aduc la capătul răbdării. 2) Neliniştea. Un vag sentiment că ceva nu e în ordine, îţi place să fugi de tot, eşti epuizat, dar nu poţi adormi. 3) Munca excesivă si obsesivă. Verificarea emailurilor seara târziu, incapacitatea de a te deconecta complet şi de a pleca în vacanţă, strădania de a te bucura de timp neîntrerupt petrecut cu familia. 4) Amorţeala emoţională. Nu „simţi” nimic, nici bun nici rău şi îţi e teamă că dacă ai simţi, ai fi copleşit. 5) Comportamentul visător. Mâncatul, băutul obsesiv, uitatul în exces la televizor, şi navigarea pe Internet. Îţi lipseşte dorinţa de a face mişcare, de a ţine legătura cu prietenii, de a avea un hobby sau de a citi o carte bună. Faptul că te simţi deconectat de chemarea ta, faci lucrarea fără să realizezi exact cine eşti şi ce te-a chemat Dumnezeu să faci. Eşti la mila aşteptărilor altora şi a propriilor tale vicii ascunse, întrucât nu ai o linie verticală faţă de care să măsori aceste cerinţe. Te neglijezi din punct de vedere fizic. Nu ai timp să mănânci corect, să te plimbi, să dormi suficient şi să faci treburile zilnice, cum ar fi să speli maşina sau să strângi rufele uscate. 6) Epuizarea. Îţi e teamă că ceilalţi te vor secătui de ultimele tale resurse, aşa că te retragi pentru a conserva ce ţi-a mai rămas. Laşi ca obiceiurile tale spirituale să se ducă pe „apa sâmbetei”. Lucruri care în mod normal ţi-ar da energie şi despre care ştii că sunt bune pentru tine, cum ar fi rugăciunea, cititul, ţinerea unui jurnal şi auto-examinarea, par a fi poveri. Dacă vreuna dintre acestea te caracterizează, înseamnă că trebuie să te opreşti. E timpul să-ţi deschizi ochii, să vorbeşti cu Dumnezeu şi să-ţi rearanjezi priorităţile.

Share